2012 m. sausio 17 d., antradienis

R.Federeris: "Žaidėjų streikas labai pavojingas dalykas"

Trečioji pasaulio raketė Rodžeris Federeris pirmadienį 7:5,6:2,6:2 įveikė rusą Aleksandrą Kudryavtsevą ir užtikrinta pergale startavo pirmajame šių metų Didžiojo kirčio "Australian Open" turnyre. Tiesa spaudos konferencijoje žurnalistams labiau rūpėjo ne tai kaip jis žaidė, o įsiplieskęs konfliktas tarp ATP ir žaidėjų.

-------------------------

- Kaip jaučiatės? Su nugara viskas tvarkoje?
- Taip, nes priešingu atveju būčiau apie tai pranešęs. Aš neslepiu tokių dalykų. Šiuo metu gerai jaučiausi jau 3-4 dienas ir galiu pilnavertiškai treniruotis. Šiandien viskas buvo gerai nors tikrai nebuvo lengva žaisti prieš tenisininką, kuris stipriai smūgiuoja iš abiejų pusių. Šios dienos susitikimas tam tikru būdu buvo pirmas, kuriame aš jaučiau tikrą spaudimą. Reikalas tame, kad Abu Dabis buvo tik parodomasis turnyras, o vėliau Dohoje pirmas mačas su Davydenka gavosi labai lengvas. Sekančiame mače aš patyriau traumą ir žaidžiau šiek tiek atsipalaidavęs. Žodžiu arba trukdė traumos arba mačai buvo labai lengvi, o štai šiandien aš stengiausi žaisti iš visų jėgų, nes norėjau patikrinti ar viskas gerai su mano nugara. Stengiausi nugalėti ir išsiaiškinti kaip jausiuosi kitą dieną. Rytoj šiuo reikalu žinosiu daugiau, bet esu tikras, kad viskas bus gerai.

- Tikriausiai buvo gerai, jog teko žaisti vakare, kadangi diena buvo karšta?
- Nepasakyčiau. Aš neturiu jokių problemų dėl karščio ir būčiau sutikęs sužaisti tokioms sąlygomis. Praėjusią savaitę čia apskritai buvo labai sunku treniruotis, kadangi dažnai lijo. Man net dukart teko treniruotis salėje. Šiuo metu aišku temperatūra pati aukščiausia kol mes esame čia. Kai dariau apšilimą kamuoliukas skriejo visiškai skirtingai nei vakar vakare, nes tokia temperatūra sumažina greitį. Aš labai laimingas, kad žaidžiau Rod Laver arenoje. Vakarais čia būna išskirtinė atmosfera. Įjungia šviesas ir viskas būna labai gražu.

- Tikriausiai jūs girdėjote bent dalį to, ką vakar sakė Rafaelis Nadalis. Ar galima tai pavadinti kritika jūsų adresu. Galite jūs pakomentuoti tai ką jis pasakė?
- Taip aš žinau. Aš mačiau jį iš karto po to kai jis išsakė savo mintis. Tai buvo sekmadienį ar ne? Tai va sekmadienio dieną aš jį sutikau ir paklausiau kaip praėjo spaudos konferencija ir net nežinojau apie ką būtent jos metu jis kalbėjo su žurnalistais. Rafa pasakė, kad viskas gerai. Mes su juo dar pasišnekučiavome ir išsiskyrėme, o jau po to aš perskaičiau jo komentarus. Apskritai tarp mūsų normalūs santykiai ir aš ant jo nepykstu. Paskutiniai keletą mėnesių buvo labai sunkūs kas liečia santykius su ATP, kadangi mes ieškojome organizacijai naujo vadovo. Rafa ne kartą sakė, kad nuo visko pavargo ir dėl to aš su juo sutinku. Tai normalu, bet mūsų santykiai dėl to nepakito. Aš visiškai ramus dėl to ir atrodo, kad jis taip pat. Bet kokiu atveju bent jau to tikiuosi.

- Nadalis pasakė, kad jūsų požiūris skiriasi nuo kitų žaidėjų.
- Taip ir aš manau, kad tai normalu. Mes negalime su viskuo sutikti, todėl tai visiškai ne problema. Kažkada tai seniai jis sakė - "Ką besakytų Rodžeris aš su juo sutinku". Dabar jis subrendo, jis turi savo nuomonę apie dalykus ir aš manau, kad tai puiku. Tai būtent tai ko mums reikia ypatingai žaidėjų taryboje. Su juo labai malonu dirbti. Tai, kad Rafa išsakė savo nuomonę iš pateiktų gerų argumentų mums leis toliau plėtoti mūsų sportą. Žinote mes su juo bendravome Londone, po to susiskambinome po Daviso taurės finalo ir štai dabar mes vėl susitikome. Mes pastoviai stengiamės diskutuoti apie visas problemas, kad tenisas būtų geresnis. Tai yra mūsų bendras tikslas.

- Ką galite pasakyti apie vieną pagrindinių problemų, kurią sprendžiant kartais jūs liekate nuošalyje. Kalba eina apie prizinio fondų sumų padidinimą visiems žaidėjams.
.- Jūs gi žinote, kad aš dalyvavau viename iš susirinkimų. Aš puikiai viską suprantu ir palaikau žaidėjų nuomonę. Tiesiog aš kitaip matau šios problemos sprendimą, bet dabar nenorėčiau apie tai diskutuoti su žurnalistais. Mano nuomone mes su Rafa, o vėliau ir su Novaku padarėme didžiulį darbą nuo to laiko kai patekome į žaidėjų tarybą. Kada Adamas Helfantas vadovavo organizacijai viskas buvo ramu, bei buvo puikūs santykiai su spauda, todėl aš nenorėčiau šia tema diskutuoti su žurnalistais. Tai nereiškia, kad aš nepalaikau žaidėjus, nes pirmiausia aš galvoju būtent apie jų interesus. Paprastai kada aš priimu sprendimą aš pirmiausia galvoju apie žaidėjus žemesniais reitingais ir tikiuosi jie apie tai žino. Priešingu atveju aš nesėdėčiau Taryboje, o tiesiog stengčiausi padaryti taip kad būtų gerai tik top žaidėjams. Suprantate aš pakankamai gerai žinau sistemą, kad tiesiog pasakyti - "Mes norime daugiau privilegijų Top žaidėjams!", bet aš būčiau laimingesnis, jeigu ir likusiems tenisininkams būtų gerai.

- Jūs kategoriškai nesutinkate su idėja žaidėjų streikas ar tiesiog manote, kad jis nieko neduos?
- Streikas - tai labai pavojingas dalykas. Aš visada siūlau jo išvengti. Manau tai bus geriau mums visiems: spaudai, žiūrovams, turnyrams, žaidėjams. Niekam nuo to nebus geriau ir mes matėme kuo viskas baigėsi kitose sporto šakose Amerikoje. Būtent todėl aš toks atsargus, bet jeigu nebus galimybės jo išvengti aš tikrai palaikysiu kitus žaidėjus. Bet manau, kad pirmiausia mes turime galvoti kaip išvengti galimo streiko, o ne tiesiog šūkuoti, nes rezultatų tai neduos. Anksčiau jau buvo daug panašių bandymų, kurie galiausiai nepasiteisino, todėl manau, kad šiuo metu mes esame teisingame kelyje ir tiesiog dabar labai svarbu viską kontroliuoti ir esu įsitikinęs, kad greitai mes surasime abiem pusėm priimtiną sprendimą kaip išspręsti šias problemas.

- Jeigu apklausti dešimt žaidėjų jie galėtų išvardinti dešimt skirtingų problemų ...
- Taip, tai nelogiška, bet paprastai yra 2-3 opiausi klausimai. Žinoma jų daug, bet tai ne tokios didelės problemos. Pavyzdžiui kai kada jums norisi žaisti baltais kamuoliukais, o kartais geltonais. Ar ši problema rimta? Kartais - taip, kartais - ne, nes tai priklauso nuo to kiek ji paliečia visą ATP turą. Paprastai neįmanoma sužinoti absoliučiai visų nuomonės, bet galima pabandyti išsiaiškinti svarbiausias problemas ir su jomis dirbti. Manau šiuo metu mes judame teisingu keliu. Tai teniso aukso amžius. Dauguma yra laimingi, tenisas pritraukia rėmėjus, o mes gerai žaidžiame ir taip toliau. Bet aš suprantu, kad visada galima pabandyti padaryti dar geriau. Tai nereiškia, kad jau reikia sakyti - "Viskas gražu ir nereikia nieko keisti." Aš mastau kaip perfekcionistas, kaip profesionalas ir kad ir ką bedarytum versle ar žaidime visada reikia stengtis padaryti kaip įmanoma geriau arba pakeisti situaciją taip kad visiems būtų gerai.

- Galime sakyti, kad šie metai bus lemiami plėtojant santykius tarp žaidėjų ir turnyrų?
- Galbūt. Nežinau. Aš neturiu juk stebuklingo rutulio. Jeigu aš žinočiau .. bet kaip aš jau sakiau esu įsitikinęs kad mes surasime būdą kaip šiemet išspręsti šias problemas. Manau viskas bus gerai.

- Jaučiate papildomą spaudimą, kadangi jau dvejus metus nesat laimėjęs Didžiojo kirčio serijos turnyro?
- Nevisai. Suprantate aš jaučiu spaudimą kada išeinu į kortą ir stebiu kaip mano mergaitės žiūri į mane iš tribūnų. Galbūt tai mane priverčia šiek tiek pasinervinti kaip tarkim šiandien. Bet kitu aspektu jokio spaudimo aš niekada nejaučiu. Aš visada džiaugiuosi galėdamas čia žaisti, esu laimingas vėl matydamas australų sirgalius. Šiandien man buvo svarbu iškovoti pergalę turnyro starte. Aš buvau sunerimęs, nes reikėjo paruošti žaidimo planą, suprasti kaip ketina prieš mane žaisti mano varžovas, taigi todėl aš buvau šiek tiek susijaudinęs. Bet tai geras jausmas ir dabar aš su nekantrumu laukiu savo sekančio susitikimo.

- TP -

Komentarų nėra: