2012 m. sausio 14 d., šeštadienis

Novakas Džokovičius: "Jeigu aš tai padariau vieną kartą, tai kodėl negaliu to padaryti dukart"


--------------------

- Londone pasakėte, kad šis sezonas jums galbūt net bus geresnis nei 2011 metais. Tai reiškia, kad šiemet galvojate laimėti visus Didžiojo kirčio serijos turnyrus?
- Aš manau, kad viskas įmanoma. Be jokių abejonių 2011 metai man buvo kol kas patys geriausi karjeroje. Tai ką pasiekiau bus labai sunku pakartoti, bet žiūrėkit, jeigu aš tai padariau vieną kartą, tai kodėl negaliu to padaryti ir antrą kartą? Kodėl nebūt optimistu visą sezoną? Tai pradžia ir aš kol kas negalvoju toliau nei Australian Open. Šiuo metu aš orientuojuosi tik į šį turnyrą, bei kaip ir visi kiti noriu gerai pradėti metus. Manau, kad turėjau daug laiko, kad atsigaučiau, daug laiko kad pasiruoščiau. Aš praleidau pirmą sezono savaitę, kad galėčiau pasiruoši Melburnui.

- Rodžeris Federeris pasakė, kad kortai Melburne labai lėti. Ar sutinkate?
- Kortai lėti. Jie labai panašus į tuos, kurie buvo praėjusias metais. Aš nežinau ar jie konkrečiai kuo nors skiriasi, bet manau, kad jie daugiau ar mažiau tokie kaip ir pernai. Mes žinome, kad kortai čia gali būti ganėtinai lėti, ypač vakarinės sesijos metu, kai nėra saulėta. Paviršius šiek tiek šiurkštokas, todėl kamuoliukai tampa didesni ir pūkuoti, kas duoda daugiau svorio ir spaudimo pečiui. Taip žaidžiant sunku išgauti kažkokį greitį, bet sąlygos vienodos visiems. Asmeniškai man čia esančios sąlygos patinka ir aš gerai žaidžiu porą pastarųjų metų.

- Kada čia sėdėjote prieš 12 mėnesių po pergalės Australian Open finale jautėte, kad jūsų neįtikėtina serija tęsis ir toliau?
- Na aš tikrai nebūčiau pagalvojęs, kad pasieksiu tiek kiek pasiekiau 2011 metais. Sakyčiau, kad tuo metu aš buvau labai gerai pasiruošęs ir į priekį mane labai pastūmėjo triumfas 2010 metais Daviso taurės varžybose. Manau, kad praėję porą metų žaisti labai aukštame lygyje man davė daug reikalingo pasitikėjimo ir patirties įskaitant ir tai kaip reikia elgtis ne tik korte, bet ir už jo ribų. Aš apskritai subrendau kaip žmogus. Dabar kada žengiu į kortą, kada ruošiuosi svarbiems turnyrams - tai yra visai kitoks jausmas, nei tas kuris buvo paskutiniais metais. Tiesiog aš daug labiau tikiu savimi, kai esu ten.

- Kiek laisvo laiko turėjote tarpsezonio metu ir ką jo metu veikėte?
- Beveik tris savaites. Aš turėjau kai kurių įsipareigojimų, kai baigiau savo pasirodymą Londone. Taigi teko juos įvykdyti, bet po to aš turėjau dvi savaites tikro poilsio, be teniso, be kažkokio aktyvaus fizinio dalyvavimo. Iš tikrųjų jis buvo pačiu laiku, nes tuo metu man poilsio reikėjo labiau nei kuo nors kito. Aš turėjau laiko susivokti, ką padariau 2011 metais. Be jokių abejonių aš labai didžiavausi savo pasiekimais, bet tuo pačiu supratau, kad neturiu daug laiko tuo mėgautis ir ilsėtis, nes tuoj reikės vėl kibti į darbą ir ruoštis naujam sezonui.

- Atsižvelgiant į tai kiek sužaidėte praėjusiais metais tai tos dvi savaitės atrodo mažokai pailsėti ir parengti kūną naujam sezonui.
- Yra taip kaip yra. Tai liečia visus top žaidėjus ir ypatingai tuos kurie žaidė baigiamajame metų turnyre Londone, bei kovėsi dėl Daviso taurės. Toks jau tas tvarkaraštis. Jūs turite prie jo prisitaikyti ir išnaudoti kaip galima geriau. Jeigu atvirai, tai šį kartą aš netgi pajaučiau kad turiu kur kas daugiau laiko nei paskutinius dvejus metus, Be to jūs turbūt žinote, kad 2012 metais po ilgesnio laiko sezonas bus trumpesnis dviem savaitėmis, kas mums leis ilgiau pailsėti ir geriau pasiruošti kitų metų kovoms.

- Jūsų pirmos Kalėdos kaip Nr.1. Ką sau perka pirmoji pasaulio raketė per Kalėdas?
- Aš nepirkau nieko. Mano treneris Kalėdų dieną liepė man treniruotis, todėl galite įsivaizduoti kaip tai atrodė. (Juokiasi).

- Ties kuo konkrečiai dirbote tarpsezoniu metu?
- Gerai grįžkime prie temos trumpo tarpsezonio. Mes neturime tiek daug laiko, kad labiau išsianalizavus padirbti ties kažkuriuo konkrečiu žaidimo elementu. Per tas 2-3 savaites, kurias turi iki naujo sezono pradžios tu visada stengiesi padirbėti ties savo smūgiais , bandai kaip įmanoma pagerinti jų tikslumą. Kas liečia mane, tai aš apskritai nemanau kad man reiktų keisti savo žaidimą, įvesti kažkokių permainų jame. Aš manau, kad man tereikia išlaikyti tą patį pastovumą, kuris buvo praėjusiais metais. Galbūt reikėtų padirbėti tik ties tuo kad galėčiau kuo dažniau išeiti prie tinklo. Dar šiek tiek pagerinti savo padavimą, padaryti jį įvairesnį štai daugmaž ir viskas.

- Ką darėte, kad šiemet vėl nepradėtų kankinti peties ir nugaros skausmai?
- Ilsėjausi. Tai yra tai ko aš neturėjau 2011 metais. Sprendimas vykti žaisti Daviso taurės pusfinalyje po laimėto US Open turnyro buvo labai sunkus sprendimas, kurį man teko priimti. Tuomet aš dar labiau apsunkinau savo traumą. Bet aš nesižvalgau atgal. Manau, kad man tai buvo dar viena pamoka ir ateityje aš žinosiu kada reikia žaisti, o kada ilsėtis. Mane supa labai daug žmonių, kurie puikiai dirba savo darbą. Mano fizioterapeutas ir kiti rūpinasi, kad nekiltų tokių problemų ir šiuo metu aš nejaučiu jokio skausmo.

- Pasiekus tiek 2011 metais sunku dirbti, kad tą patį pakartoti ir 2012-ais?
- Viskas priklauso iš kokios perspektyvos jūs į tai žiūrite. Jūs visada galite matyti teigiamus ir neigiamus dalykus, bet aš visada stengiausi būti optimistiškas ir sakau sau. Gerai aš tai padariau vieną kartą, tai kodėl negaliu to padaryti dukart. Aš jaučiu, kad šiuo metu esu savo karjeros pike. Esu gerai pasiruošęs fiziškai, psichologiškai ir taktiškai, bei galiu sėkmingai žaisti ant bet kurio paviršiaus, ką įrodžiau 2011 metais. Į tai aš orientuojuosi, apie tai aš galvoju, bet link to reikia judėti iš lėto žingsnelis po žingsnelio.

- Jūs esat vienas pagrindinių Serbijos vilčių laimėti aukso medalį 2012 metų vasaros Olimpinėse žaidynėse. Pekine laimėjote bronzą. Kaip Olimpiada pakeitė jūsų prioritetus šiais metais?
- Olimpiada man vienos svarbiausių varžybų šiais metais. Man jau teko garbė atstovauti savo šaliai 2008 metais Pekine. Tai buvo nepakartojama patirtis ir nėra su kuo sulyginti šio jausmo. Tenisas yra tik viena iš daugelio sporto šakų, o Olimpiada - tai yra pačios prestižiškiausios, pačios brangiausios, pačios garsiausios sporto varžybos per visą sporto istoriją. Manau tai daug ką pasako. Aš esu laimingas, kad galėsiu ginti savo šalies garbę ir vėl sugrįšiu į Vimbldoną. Ant žolės, kur žaisdamas pernai įgyvendinau vieną iš didžiausių savo tikslų. Taigi aš tikiuosi, kad sužaisiu gerai ir iškovosiu Serbijai medalį.

- O Olimpiadoje žaisite tik vienetų ar planuojate dalyvauti ir dvejetų varžybose?
- Šiuo metu planuoju ir dvejetus.

- Vyrų ar mišrų?
- Vyrų.

- Ar nemanote, kad tos unikalios Olimpinių žaidynių dvasios, kurią jautėte Pekine šiemet nebus, nes į Vimbldoną teks sugrįžti praėjus vos keletui savaičių po to kai ten pasibaigs Didžiojo kirčio serijos turnyras?
- Na grafikas dėl Olimpinių žaidynių ir visa kito mums bus sudėtingas. Viskas bus intensyvu ir suspausta, todėl iš įgytos patirties 2011 metais žinau, kad labai svarbu tinkamai susidaryti savo tvarkaraštį. Po Vimbldono turėsime 2-3 savaites iki Olimpinių žaidynių pradžios, tuo metu vyks smulkesni turnyrai, o po to mes vėl sugrįšime į Londoną. Mes pabandysim tuo pasimėgauti ir pasistengsime pasirodyti taip gerai kaip tik galime.

- Akivaizdu, kad praėjusių metų pabaigoje Federeris buvo geriausias žaidėjas. Taip atsitiko dėl jūsų kaltės ar iš tikrųjų tuo metu jis buvo geriausias?
- Rodžeris tikrai sezoną baigė geriausiai iš visų. Jis iškovojo daugiau nei 15 pergalių iš eilės. Jam neabejotinai patinka žaisti uždarose patalpose ir jis mėgsta turnyrą Londone. Bet prasidėjo nauji metai. Tai yra visiškai naujas sezonas, mes pradedame žaisti lauke ir pamatysime kaip kas atrodys.

- Endis Murray pasakė, kad didžiausias pasikeitimas kurį jis pastebėjo jumyse buvo labai išaugęs pasitikėjimas savo jėgomis. Ką jūs padarėte, kad taip pasiektumėte? Ar buvo koks nors konkretus momentas kada pajautėte, kad esate geriausias pasaulio žaidėjas?
- Pernai aš turėjau neįtikėtiną laikotarpį, kuris truko beveik šešis mėnesius iki atvirojo Prancūzijos teniso čempionato. Man tikrai sunku išskirti kažkurį pasiekimą ar laimėtą turnyrą kaip geriausią, bet su kiekvienu nauju trofėjumi, kurį laimėdavau mano pasitikėjimas vis augo. O kaip ir visose gyvenimo srityse taip ir tenise tikėjimas reiškia labai daug. Kai žaidžiate pasitikėdamas savo jėgomis atrodo, kad jūsų niekas negali sustabdyti.

- TP -

Komentarų nėra: