2011 m. birželio 4 d., šeštadienis

N.Djokovičius: "Tai buvo penki geriausi mėnesiai mano karjeroje"

Po 43 pergalių iš eilės Novakas Djokovičius pagaliau buvo sustabdytas. Penktadienį tai padarė Rodžeris Federeris įveikęs serbą "Roland Garros" varžybų pusfinalyje - 7:6(5),6:3,3:6,7:6(5) ir neleidęs šiam pakartoti amerikiečio Johno McEnroe rekordo, bei nepriklausomai nuo finalo baigties tapti pirmąja pasaulio rakete.
Po vieno įspūdingiausių teniso susitikimo per pastaruosius keletą metų N.Djokovičius nebuvo pernelyg nusivylęs ir duodamas interviu nieko nekaltino, o paskutinius penkis mėnesius pavadino geriausiais per visą gyvenimą.

...........................................

- Novakai, kaip vertinate tai kad paskutines keturias dienas jums nereikėjo žaisti? Tai buvo gerai, ar blogai? Nesijautėte, kad šiek tiek užsisėdėjote?
- Aš taip nepasakyčiau. Mano nuomone pirmą setą aš sužaidžiau gerai, bet man nepasisekė, kad jį pralaimėjau. Po jo aš tiktai ėmiau žaisti lėčiau, o Rodžeris tuo pasinaudojo ir perėmė iniciatyvą. Bet aš sugebėjau sugrįžti į susitikimą pralaimėdamas setais 0:2 prieš patį Federerį, o tai ne taip jau lengva padaryti. Aš bandžiau save nuteikti, kad nuo trečio seto man dvikova prasideda iš naujo ir regis aš ėmiau žaisti tikrai geriau, tačiau lemiamais epizodais Rodžeris žaidė nepakartojamai. Mes sužaidėme gražų susitikimą, todėl aišku pralaimėti yra apmaudu, bet toks gyvenimas. Aš padavinėjau ketvirtam setui, bet varžovas tuo metu sužaidė neįtikėtinai, todėl jis tikrai nusipelnė pergalės.

- Po šio pralaimėjimo nejaučiate palengvėjimo, todėl kad daugiau jau nebereikės atlaikyti spaudimo iš spaudos ir sirgalių pusės?
- Aš jaučiu palengvėjimą po turnyro kada jį laimiu, nes tai kur kas maloniau, nei baigti savo pasirodymą pralaimėjimu. Spaudimą aš jutau visada nors ir nežaidžiau net keturias dienas, bet kasdien treniravausi. Tol kol dar nesi iškritęs varžybų metu tu vis tiek jauti tvyrančią atmosferą nepriklausomai žaidi tu ar ne, o tokiu atveju labai svarbu mokėt susikoncentruoti. Reikia daryti tai ką tu darai kiekvieną dieną ir tikėtis, kad tai duos naudos. Aš sužaidžiau puikų turnyrą. Tai apskritai buvo penki geriausi mėnesiai mano gyvenime ir karjeroje. Tai buvo nuostabus periodas, bet aš žinojau, kad kažkada tai jis vis tiek turi baigtis. Deja, tai įvyko labai svarbiame man mače, bet toks sportas ir aš ketinu dirbti toliau.

- Jūs turėjote puikius metus ir jums nepasisekė, kad teko susitikti su Federeriu, kuris šiuo metu labai geroje formoje. Sutinkate, kad šiandien jis pademonstravo geriausią tenisą nuo praėjusių metų baigiamojo turnyro Londone ir ką būtumėte padaręs šios dienos susitikime kitaip? Dėl ko nors gailitės?
- Rodžeris šiandien tikrai sužaidė gerą susitikimą, bet nežinau, man sunku nuspręsti ar tai buvo jo geriausias tenisas šiame sezone. Tegu jis pats tai pasako, bet taip šiandien jis žaidė puikiai. Jam sekėsi smūgiai kada to labiausiai reikėjo, o lemiamais epizodais labai gelbėjo padavimas. Kas liečia mane, tai aš dėl nieko nesigailiu. Aš stengiuosi nesižvalgyti atgal, nes kas buvo tas buvo ir aš to jau niekaip nepakeisiu. Kažkuriais momentais sekėsi man, kažkuriais jam, bet aš jau sakiau toks tas sportas. Čia keletas taškų gali nulemti ne pačio aukščiausio lygio dvikovos likimą. Bet aš puikiai tai žinojau.

- Dabar jūs vyksite į Londoną ir ruošitės žolės sezonui?
- Ne. Aš atsisakiau dalyvauti tame turnyre ir ilsėsiuosi iki pat Vimbldono.

- Jūs galvojote apie pirmą vietą reitinge dar tada kai buvote mažas vaikas. Tai, kad pergalės atveju galėjote tapti pirma pasaulio rakete ne tapo lemiamu faktoriumi? Nejautėte dėl to dar didesnio spaudimo ant savo pečių?
- Spaudimas yra visada. Visada yra viltis ir akivaizdu, kad tai buvo labai svarbus susitikimas visiems. Žaisti Didžiojo kirčio turnyro pusfinalyje su Rodžeriu jau yra didelis spaudimas nepriklausomai kas pastatyta ant kortos. Jau nuo dvikovos pradžios mes buvome susikoncentravę į žaidimą. Pirmas setas buvo labai įtemptas ir jeigu man būtų pavykę jį laimėti, tai kas ten žino kaip viskas būtų susiklostę toliau.

- Ką galite pasakyti apie matomumą dvikovos pabaigoje? Kaip sunku buvo pamatyti kamuoliuką?
- Matomumas buvo ne itin geras, bet argi mes galėjomės tikėtis kažko kito? Mes baigėme žaisti kai vietos laiku jau buvo 9.30, todėl paskutiniuose geimuose buvo labai sunku sureaguoti į varžovo padavimą. Bet sąlygos mums abiems buvo tos pačios.

- Dauguma žmonių jau pripažino, kad tai buvo pats gražiausias susitikimas nuo 2008 metų Vimbldono finalo. Jums malonu būti epinio mačo dalimi ar atsižvelgiant į tai kad pralaimėjote jums tai visiškai vienodai?
- Žinoma, kad visada malonu būti tokių mačų dalimi. Deja, bet vienas iš dalyvių visada turi pralaimėti ir šį kartą juo buvau aš.

- Jeigu būtų prireikę penkto seto, tai jis būtų vykę kitą dieną. Ką galite pasakyti apie tvarkaraščio sudarymą?
- Aš negaliu nieko dėl to kaltinti. Pirmas mačas buvo labai įtemptas, o ir mes paskui žaidėme beveik keturias valandas. Pasikartosiu sąlygos mums abiems buvo vienodos.

* 43 pergalės iš eilės yra trečia pagal ilguma serija per visą teniso istoriją. Daugiau susitikimų iš eilės laimėjo tik du tenisininkai: argentinietis Guillermo Villas - 46, ir čekas Ivanas Lendlas - 44.

........................

Komentarų nėra: