2011 m. sausio 31 d., pirmadienis

N.Djokovičius: "Aš nesiruošiu sustoti ties tuo ką pasiekiau"

Melburne buvo laukta ketvirto iš eilės Rafaelio Nadalio triumfo Didžiojo kirčio turnyruose, finalo prieš Roger Federerį, tačiau abiems geriausiems pasaulio tenisininkams kaip ir visiems likusiems nosį nušluostė Novakas Djokovičius po trijų metų pertraukos vėl tapęs "Australian Open" čempionu.
23 metų Serbijos tenisininkas žaidė geriausią tenisą savo karjeroje. Pusfinalyje jis per tris setus nuvainikavo R.Federerį, o finale nepaliko jokių šansų ir Andy Murray - 6:4,6:2,6:3.

.................................................

- Novakai, ar manote kad galėjote sužaisti dar geriau? Ar vis tik tai buvo jūsų idealus mačas?
- Tai buvo puikus susitikimas. Nuo pirmos iki paskutinės minutės aš dariau tai ką buvau aptaręs su treneriu, viską kam buvo ruoštasi. Aš puikiai jaučiausi fiziškai, kadangi turėjau dvi laisvas dienas ir galėjau atsigauti po pusfinalio susitikimo, o man tai buvo labai svarbu kadangi žinojau jog mano kitas varžovas bus darantis labai mažai klaidų ir vienas geriausių žaidėjų pasaulyje priiminėjant kamuoliuką. Aš turėjau pats padaryti pirmą žingsnį ir tai tapo raktu pergalę. Kada turėjau progą atakuoti bandžiau priversti jį judėti po visą kortą ir tuo naudojausi. Manau lemtingu tapo paskutinis pirmojo seto geimas. Mudu labai ilgai keitėmės smūgiais nuo galinės linijos ir keletas mano labai gerai pataikytų kamuoliukų iš tikrųjų galėjo nulemti tolimesnę dvikovos eigą.

- Sakėte, kad A.Murray geriausiai priima kamuoliuką?
- Taip. Jis vienas iš geriausių.

- Bet per pirmus du setus jums paduodant jis iš viso laimėjo vos šešis taškus. Kaip tai galite paaiškinti? Ar tai jūs labai gerai padavinėjote, ar vis tik jis prastai priiminėjo?
- Nemanau, kad labai jau gerai padavinėjau. Aš tiesiog stengiausi sėkmingai atlikti savo padavimą, kadangi man buvo labai svaru pataikyti pirmu bandymu kad vėliau galėčiau žaisti agresyviai. Šitas dalykas man tikrai labai gerai pavyko. Tai buvo mano taktiniam plane prieš susitikimą - žaisti greitai išnaudojant visą kortą, stengtis kaip galima labiau priešininką užvaikyti, o po to išeiti prie tinklo.

- Du titulus skiria trijų metų pertrauka. Tapote vyresnis ir labiau patyręs. Kaip manote kitos tokios pergalės neprireiks tiek daug ilgai laukti?
- Taip aš jaučiu, kad esu kur kas labiau patyręs. Kaip žaidėjas aš esu geresnis nei prieš trejus metus, kadangi dabar esu geriau pasiruošęs fiziškai, tapau greitesnis ir motyvuotas. Aš žinau kaip reikia reaguoti vienoje ar kitoje situacijoje ir žinau kaip turiu žaisti svarbius susitikimus. Tai yra geriausias būdas pradėti sezoną kokį tik buvo galima sugalvoti.

- Ypatingai, kai pavyko nugalėti tiek R.Federerį, tiek A.Murray?
- Jie abu geriausiai žaidžia ant kietos dangos. Aš taip pat, bet pats neįtikėčiausias dalykas, kad juos abu man pavyko įveikti per tris setus.

- Kaip jūs taip sugebėjote pagerinti savo padavimą?
- Atlikdamas tūkstančių tūkstančius padavimų per treniruotes. Tai sunkaus ir kantraus darbo rezultatas. Aš labai daug dirbu ir už tai sulaukiu atpildo. Čia nėra jokios paslapties. Aš ir anksčiau žinojau, ką darau ne taip bet kai priprantama to po to labai sunku atsikratyti to atsisakyti. Žinote mane labai daug kas kritikavo, jog nesugebu pakeisti padavimo, bet paskutinius dešimt mėnesių aš sunkiai dirbau ir kažką pasiekiau.

- Po to kai laimėjote paskutinį susitikimo tašką jūs džiaugėtės santūriai. Taip elgėtės iš pagarbos varžovui, todėl kad su A.Murray esate artimi draugai?
- Tam tikra prasme taip. Jam sunku ir aš suprantu ką jis jaučia. Vis dėl to tai buvo jo trečias finalas ir jis vėl nelaimėjo titulo. Tai iš tikrųjų žiauru. Aš jau sakiau būdamas korte ir galiu tai pakartoti dar sykį, jog aš labai gerbiu Endžio žaidimą ir manau kad jis turi viską kad taptų Didžiojo kirčio turnyro nugalėtoju. Esu tikras netrukus taip ir įvyks.

- Kodėl jūs toks užtikrintas kad A.Murray taps čempionu?
- Aš taip manau. Visų pirma Endis yra labai talentingas tenisininkas ir labai atsidavęs darbui. Jis triskart pateko į finalą ir jam liko tik žengti paskutinį žingsnį. Aišku tai padaryti nėra lengva ir jūs visi matėte kaip jis kovėsi bei koks buvo liūdnas po dvikovos, kadangi prieš išeidamas į kortą suprato jog turi dar vieną šansą. Vis tik manau, kad bet kokiu atveju šis pralaimėjimas jam išeis į naudą ir daug ko pamokys. Man taip pat buvo sunku susitaikyti su nesėkmėm, todėl aš puikiai suprantu kaip jis jaučiasi. Jis dar labai jaunas, todėl turės dar daug galimybių laimėti Didžiojo kirčio serijos turnyrą.

- Pergalės per tris setus prieš R.Federerį ir A.Murray. Kuo skyrėsi šie du susitikimai ir kuriame labiau jaudinotės?
- Prieš dvikovas Didžiojo kirčio turnyro pusfinalyje ir finale jaudulys lygiai toks pats. Būtinai atsiras kažkokių problemų, atsiranda spaudimas bei galvojimas kas gali įvykti dvikovos metu ir kas bus jai pasibaigus. Vis tik reikia nepamiršti, jog tu sunkiai dirbai jog būtum psichologiškai pasiruošęs šioms dviem savaitėm ir prireikus fiziškai galėtum atlaikyti penkis setus. Šie du susitikimai labai skyrėsi, kadangi žaidžiau prieš du visiškai skirtingus žaidėjus, du tenisininkus, kurių žaidimo stiliai visiškai nepanašūs. Bet eidamas žaisti koncentruojuosi tik į tą konkretų mačą bei stengiuosi nekreipti dėmesio į varžovo pajėgumą, ypatingai kai prasideda svarbiausios turnyro dvikovos. Taip buvo visada.

- Tarp jūsų ir A.Murray yra labai daug bendro, bet pagrindinis skirtumas jog jūs turite du Didžiojo kirčio turnyro čempiono titulas, o kitas neturi nei vieno. Ar manote, kad šis skirtumas reikšmingas bei vaidina svarbų vaidmenį?
- Nelabai suprantu, ką tuo norite pasakyti.

- Ar nemanote, kad Endžiui tai didelis psichologinis barjeras žaidžiant lemiamus susitikimus tokių rango varžybose? Šiandien jūs atrodėte žymiai užtikrinčiau.
- Tai kažkuria prasme tikrai psichologinis klausimas su kuria jums tenka susidurti kai esat per žingsnį nuo didžiulės pergalės. Kiekvieną kartą jūs apie ją svajosite, bet daug kas ims nepavykti, viskas vyks ne taip kaip norite. Tada pats sau darai spaudimą, nerviniesi ir imi galvoti apie nereikalingus dalykus. Tai rimtas psichologinis išbandymas. Be to manau, kad per paskutinius keletą metų tenisas labai smarkiai pasikeitė. Jeigu palygintume tai kas kaip žaidė pavyzdžiui 2007-2008 metais su tuo ką korte žaidėjai daro dabar skirtumas bus akivaizdus. Smūgiai tapo stipresni, kamuoliukas lekia kur kas greičiau, o ir patys tenisininkai pasikeitė - tapo aukštesni, atletiškesni ir padavinėja tiesiog neįtikėtinai. Taigi jeigu nori neatsilikti ir progresuoti reikia labai sunkiai dirbti treniruočių metu.

- Nenorėtumėte su A.Murray sužaisti dvejetų varžybose?
- Mes šia tema jau kalbėjomės. Aišku šiuo metu aš neklausiu Endžio apie tai, bet po tam tikro laiko būtinai pasiūlysiu. Pažiūrėsim ką jis atsakys.

- Kai kas sako, kad po to kai tiek Rafai, tiek Rodžeriui nepavyko patekti į finalą prasidėjo vadinama kartų kaita. Jie užleis savo vietą? Kaip manote?
- Nadalis ir Federeris ir toliau yra geriausi pasaulio tenisininkai ir niekas tuo neabejoja. Jokiais būdais neįmanoma sulyginti mano arba A.Murray laimėjimų su tuo ką pasiekė šie tenisininkai. Tai du labiausiai dominuojantys žaidėjai ture, bet gera žinoti, jog yra ir kitų, kurie sugeba mesti iššūkį Rafai ir Rodžeriui bei sugeba pakovoti dėl svarbiausių sezono trofėjų.

- Po šios dienos pergalės jūs darėte keistus dalykus. Pavyzdžiui išmetėt savo sportinius batelius į tribūną. Galbūt tame būtų ir nieko nenormalaus, bet prieš tai jūs išėmėte padukus. Ką pas jus specialūs padukai"
- Taip, štai kur mano kojų paslaptis. Tu mane iššifravai. (Juokiasi)

- Pergalė šiandien ir triumfas Deviso taurės varžybose. Ar galima sakyti kad šie du mėnesiai yra patys geriausi jūsų gyvenime?
- Korte be jokių abejonių. Deviso taurė ir Australian Open čempiono titulas - tai bet kurio tenisininko svajonė.

- Kaip švęsite? Ši naktis bus ilga?
- O kaip pats galvoji? Aš juk laimėjau titulą, o šventimas neišvengiama tokios sėkmės dalis.

- Jeigu neskaityti R.Federerio ir R.Nadalio tai iš aktyvių žaidėjų tik jūs ir Llytonas Hewittas laimėjo daugiau nei vieną Didžiojo kirčio serijos turnyrą. Hewittas po antrojo sustojo, o jūs ar ir toliau ketinate pildyti savo trofėjų kolekciją?
- Žinoma. Aš nesiruošiu sustoti ties tuo ką pasiekiau. Aš norėčiau išlaikyti tokią formą, pasilikti sveikas bei pakovoti dėl naujų pergalių Didžiojo kirčio turnyruose.

- O kur būtent?
- Kieta danga aišku yra mano mėgstamiausias paviršius, todėl žaisdamas ant jos aš turiu daugiausiai šansų, o tie du finalai čia, bei du "US Open" varžybose visą tai tik patvirtina. Vis dėlto aš jaučiau, kad galiu sulaukti sėkmės ir Vimbldone bei Roland Garros varžybose.

..........................................................

Komentarų nėra: