2010 m. rugsėjo 15 d., trečiadienis

R.Nadalis: "Nemanau, kad Nadalis yra geresnis už Federerį, todėl apie tai kalbėti nėra prasmės"

Sekmadienį Niujorką užklupęs lietus privertė "US Open" turnyro organizatorius vyrų varžybų finalą nukelti vienai dienai tokiu būdu nutolindami Rafaelį Nadalį nuo jo svajonės dar 24 valandoms. Vis tik ispanas taip ilgai siekęs pergalės atvirajame JAV čempionate priverstinės pertraukos beveik nepastebėjo. Pirmoji pasaulio raketė vakar finale užtikrintai per keturis setus - 6:4,5:7,6:4,6:2 įveikė serbą Novaką Djokovičių ir pirmą kartą tapęs "US Open" čempionu būdamas vos 24 metų jau surinko "Karjeros Grand Slamą."
...............................................................

- Rafaeli, sveikiname su pergale! Šiandien vakare jūs surinkote "Karjeros Grand Slamą" ir tai padarėte užtikrintai pademonstravęs puikų tenisą. Tai nuostabus pasiekimas. Ką jums šis trofėjus reiškia?
- Pirmiausia, ačiū už sveikinimus. Tai neįtikėtinas jausmas. Laimėti prieš Novaką visada buvo sunku ir daug susitikimų aš jam pralaimėjau. Manau, kad galbūt pirmą kartą karjeroje aš žaidžiau labai, labai gerai. Aš esu tuo tikras ir svarbiausia, kad pačiu svarbiausiu metu sužaidžiau savo patį geriausią susitikimą "US Open" turnyre, todėl dabar esu tiesiog laimingas, kad taip įvyko.

- Tačiau "Karjeros Grand Slam" jums ...

- Žinau, žinau, tai labai svarbu jums (juokiasi). Man tik 24 metai. Taip, aš turėjau svajonę - surinkti "Karjeros Grand Slamą", bet dar labiau troškau laimėti "US Open" turnyre. Aš labai sunkiai dirbau ir per labai daug ką praėjau, kad atsidurčiau čia ir dabar, bet aš niekada neįsivaizdavau, kad taip greitai laimėsiu visus keturis "Didžiojo kirčio" serijos turnyrus.

- Pasakokite, kaip jūs pagerinote savo žaidimą ant hardo. Kas buvo padaryta tam, kad nugalėti?

- Jei dar nepamiršote, tai 2009 metais aš laimėjau "Australian Open".


- Bet dabar jūs tapote dar geresnis.
- Gal taip, o gal ir ne. Aš dar neapsisprendžiau. (juokas salėje). Galbūt visas reikalas dėl ypatingos situacijos ir konkretaus momento šiuo metu...ir dar dėl mano pasitikėjimo. Taip visada atsitinka. Tereikia jums tinkamu metu ir su dideliu pasitikėjimu gerai sužaisti, kaip visi iš karto pamano, kad jūs tapote daug stipresnis. Bet būna laikas, kai jūs pralaimite ir prarandate pasitikėjimą savo jėgomis. Po pralaimėjimo pradeda atrodyti, kad tavo žaidimas suprastėjo, todėl nemanau, kad tapau daug stipresnis nuo 2009 metų. Žinoma, mano tenisas pagerėjo, tačiau jokių radikalių pakeitimų nebuvo. Žinoma, "US Open" buvo ir išlieka man pačiu sudėtingiausiu turnyru ir norėdamas laimėti aš turėjau pritaikyti savo žaidimą prie šio paviršiaus. Australijoje taip pat hardas, bet ten kamuoliukas atšoka daug aukščiau..Teko prisitaikyti ir Vimbldone, bet ten vienas iš svarbiausių dalykų visada yra judėjimas po kortą, o tai manau aš visada dariau gerai. Tuo tarpu ant hardo labai svarbu turėti gerą padavimą. Mano padavimas lyginant su kitais turnyrais šiek tiek pagerėjo, bet jis vis dar toli nuo tobulybės, todėl hardas man visada buvo sunkiausias paviršius.

- Kaip jums pavyksta negalvoti apie galimą pergalę per visą turnyrą? Jūs turėtumėte būti labai stiprus psichologiškai.
- Aš nežinau. Manau, kad tai yra dėl mano patirties tokio lygio turnyruose. Kai tenka daug žaisti psichologija formuojasi savaime. Tenka tai nuolat praktikuoti. Aš žaidžiu, treniruojuosi ir mano protas treniruojasi drauge su manimi.

- Kaip manote ką reikia laimėti, kad save įtikintumėte, kad esate geresnis už Roger Federerį?

- Aš laimėjau keletą svarbių turnyrų per savo karjerą ir esu dėl to labai laimingas, o kalbėti kuris iš mūsų yra stipresnis nėra prasmės, nes statistika sako, kad Rodžeris yra daug geresnis vadinasi taip ir yra. Ir tokia tiesa bus visą mano gyvenimą, nes Rodžeris man visada buvo pavyzdys. Jis visą karjerą tobulina savo tenisą ir tai yra puikus pavyzdys, kuriuo reikėtų laikytis. Ar ne tiesa? Taip aš bandau būti panašus į jį nors mes ir esam labai skirtingi, bei skiriasi mano ir Rodžerio žaidimo stilius. Nemanau, kad Nadalis yra geresnis už Federerį, todėl apie tai kalbėti nėra prasmės.


- Kaip manote kiek dar tęsis jūsų ir jo konkurencija?

- Aš nežinau. Novakas šiuo metu yra antra pasaulio raketė, bet jis turės ginti labai daug reitingo taškų sezono pabaigoje, todėl manau kad Rodžeris nebūtų prieš susigrąžinti sau antrą vietą. Iš tikro, tai kiekvienais metais pasirodo daug naujų ir įdomių žaidėjų, aišku yra Novakas, Andy Murray ir dar būrys kitų stiprių tenisininkų, bet pastaruosius šešerius metus pirmos dvi vietas užėmėme aš ir Federeris taigi, mūsų konkurencija trunka šešerius metus. Kas bus toliau - pamatysim. Aš nesu aiškiaregis.


- Ką galite pasakyti apie pertrauką susijusią dėl lietaus? Ką darėte jos metu?

- Dvikova buvo sustabdyta ne pačiu tinkamiausiu man metu. Rūbinėje aš priėmiau dušą ir pailsėjau. Klausiausi muzikos. Žodžiu nieko ypatingo.


- Ką jūs sakėte sau tuo metu?
- Nieko. Prieš dvikovą aš žinojau, kad bus labai sunku žaisti. Djokovičiaus žaidimo stilius man labai neparankus, todėl kad jis žaidžia labai agresyviai ir vienodai sėkmingai smūgiuoja tiek bekhendu, tiek forhendu. Bet susitikimą aš pradėjau jausdamas pasitikėjimą savo jėgomis ir sau kartojau, kad galiu tai padaryti šiandien nieko neatidėliojant kitam kartui. Man teko kovoti dėl kiekvieno taško ir bandyti išlaikyti aukštą tempą, todėl, kad Novakas turėjo sunkią pusfinalio dvikovą ir maniau, kad jis pavargs greičiau už mane. Vis tik jeigu jis būtų pradėjęs žaisti taip kaip Paryžiuje praėjusių metų pabaigoje kada pademonstravo savo geriausią tenisą jo būtų buvę neįmanoma sustabdyti.

- Gaila, kad, šiandien mes nusižengėme tradicijai ir nugalėtojui atėjus į spaudos centrą nepasveikinome plojimais.(nugriaudi plojimai). Šiame turnyre jūs pasiekėte įspūdingų dalykų - tik penkis kartus praradote savo padavimą ir pralaimėjote vos vieną setą. Jums 24-eri, jūs laimite viską kas įmanoma, taigi vis tik galbūt jūsų pagrindinis tikslas aplenkti Federerį?
- Iki to dar labai toli.. 16 pergalių "Didžiojo kirčio" serijos turnyruose kol kas yra per daug, net galvoti apie tai.


- Tada koks?

- Mano tikslas visos mano karjeros metu buvo nuolat tobulėti. Aš noriu jausti, kad kiekvienais metais žaidžiu geriau nei praėjusiais. Būti geresniu žaidėju nereiškia laimėti visur ir visada, nes pergalės ir pralaimėjimai taip pat gali būti ir dalis sėkmės ir nesėkmės. Dabar mano tikslas - baigiamasis metų turnyras. Turbūt tai vienintelis svarbus turnyras, kurio aš dar nesu laimėjęs. Ten nugalėti labai sunku, nes varžybos vyksta uždarose patalpose ir labai greitas paviršius, o man kaip jūs žinote tai problema. Bet aš gerinu savo žaidimą, kad turėčiau šansų nugalėti ir šias metais pabandysiu tai padaryti. Kitas tikslas yra šį sezoną baigti daug geriau nei praėjusį. Metus baigti būnant puikios nuotaikos.

- Jūs tikėjotės iš Novako tokio žaidimo antrame sete?

- Iš Djokovičiaus aš laikiau visko kas tik įmanoma, todėl kad tai antra pasaulio raketė ir jo žaidimo lygis labai aukštas. Esu tikras kad netrukus jis laimės šį turnyrą, kadangi jis puikiai žaidžia, demonstruoja puikų tenisą ir anksčiau ar vėliau taps "US Open" čempionu. Linkiu jam visokeriopos sėkmės. Novakas yra puikus sportininkas ir žmogus ir taip kaip jis ramiai priima savo pralaimėjimų galėtų pasimokyti visi sportininkai.

- Galite pasakyti apie pokyčius, kurie jums nutiko per šiuos metus?
- Dar prieš 10 mėnesių aš negalėjau net pagalvoti, kad viskas taip pasisuks. Praėję metai man buvo labai sunkūs. Viskas prasidėjo puikiai, nes "Didžiojo kirčio" turnyro čempiono titulas ir trys pergalės ATP "Masters" turnyruose kažką reiškia, tačiau antra sezono pusė buvo nesėkminga. Turėjau asmeninių problemų, kankino traumos - iš pradžių kirkšnis, po to keliai. Tai buvo tikrai nelengvas metas, bet tokie išbandymai leidžia suprasti tikrą pergalių kainą ir buvimą viršūnėje. Žinote kai pagaliau iškovojau titulą Monte Karle taip nesidžiaugiau nuo tada kai laimėjau savo pirmą "Didžiojo kirčio" serijos turnyrą. Kada tu pastoviai laimi pamiršti kaip tai iš tikrųjų yra sunku. Aš nelaimėjau jokių titulų 11 mėnesių, o šešis iš jų žaidžiau labai blogai. Šiuos metus aš pradėjau stipriai, bet man prireikė dar keturių mėnesių, kad pagaliau pradėčiau nugalėti. Aš buvau pasirengęs laimėti, bet pergalių nebuvo ir manau, kad tuo metu aš iš tikrųjų parodžiau koks esu stiprus psichologiškai.


.............................

7 komentarai:

carmelo rašė...

idomus palyginimas Nadalio ir Federerio pasiekimai bunant 24 metų.

http://www.usopen.org/en_US/news/articles/2010-09-13/201009131284404343670.html?promo=sl_toparticles

Anonimiškas rašė...

Keista is jo girdeti zodzius kad federeris geresnis.

carmelo rašė...

na taip, bet yra ir kita medalio pusė - pradėtų sakyti, kad aš geresnis pultų visi vadinti pasikėlusiu, o dabar ir toliau palieka paprasto žmogaus įspūdį. Jis žino savo galimybes.. taip atrodo kas čia tie 7 Grand Slamai iki Federerio rekordo, kai per metus laimi po tris yra ranka pasiekiami, bet ispanas irgi nejaunėja ir jo darbininko zaidimo stilius nemanau, kad jam leis ilgai išsilaikyti viršūnėje. Gal klystu.

Anonimiškas rašė...

Jo geras pastebejimas, istikro, jis teisingai elgiasi, sakydamas, kad yra negeresnis nei federeris. O kaip tu sakai darbininko stilius, o kaip pats manai, kuris stilius geriausias?

carmelo rašė...

tas kuris leidžia laimėti.. dėl darbininko stiliaus Nadalio keliai ir pradėjo byrėti ir kas zino kiek jie dar laikys, nes tai chroniška trauma.
Kaip ten bebūtų faktas toks, kad daugiausiai "Didžiojo kirčio" serijos turnyrų per visą tokių turnyrų istoriją yrą iškovoję du patys agresyviausiai žaidėjai - Federeris ir Samprasas, bet Borgas, kuris kaip ir Nadalis neturėjo gero padavimo, bet buvo puikiai pasiruošęs fiziškai, bei galingai žaidė nuo galinės linijos žengia trečias ir kas ten žino galbūt jeigu nebūtų karjeros baigęs vos 26 metų švedas būtų tapęs tituluočiausiu planetos tenisininku.

Anonimiškas rašė...

O man vis kildavo klausimas, nuo ko prikauso zaidejo stilius, tai galvoju, kad nuo fiziniu savybiu, o Eisus padaryti yra lengviau tikriausiai aukstesniems zaidejams, kaip tu manai?

1. Nadal Rafael 185 cm +
2. Djokovic Novak 187 cm +
3. Federer Roger 185 cm
4. Murray Andy 191 cm
5. Soderling Robin 193 cm
6. Davydenko Nikolay 178 cm +
7. Berdych Tomas 193 cm
8. Verdasco Fernando 188 cm +
9. Youzhny Mikhail 183 cm +
10. Ferrer David 175 cm +

Cia su pliusiuku + yra darbininko stiliaus zaidejai, bent jau mano nuomone. Ir ju ugis yra visu mazesnis. Iskyrus stebina federerio ugis, kuris nera labai didelis.

carmelo rašė...

Pirmame dešimtuke beveik vieni darbininkai, o Dieve... dar va Murray su Verdascu reikėtų sukeisti vietomis.

Žaidėjas formuojasi nuo jaunų dienų ir aišku jo žaidimo stilių lemia fizinės savybės bei su kokiu treneriu pradeda dirbti, nes vėliau kitas treneris jau sunkiai gali kažką pakeisti, o tik sustiprinti kai kuriuo žaidimo elementus... Aukstas žaidėjas visada bandys naudotis savo padavimu ir tokiu būdu diktuoti taškus, o greitas stengsis jėgos trūkumą kompensuoti geresniu žaidimu aikštelėje.
Bet yra išimčių, tarkim Hanescu ar Andersonas kurių ūgis beveik arba per du metrus labiau mėgsta žaisti grunto kortuose, o tarkim toks kaip Berankis grunto nemėgsta, nes yra agresyviųjų klasės žaidėjas. Kaip matai eisus lietuvis puikiai daro ir būdamas žemo ūgio.