2010 m. birželio 20 d., sekmadienis

Marija Šarapova: "Tik meilė tenisui man neleido išeiti"

2004 metų Vimbldono čempionė Marija Šarapova duodama interviu britų dienraščiui "The Guardian" papasakojo kaip atsiliepė jos žaidimui peties trauma ir kokią vietą jos gyvenime užima tenisas.

"Aš turėjau tiek galimybių viską mesti," - rimtai kalba M.Šarapova prisiminusi su kokiomis problemomis susidūrė paskutiniu metu. - "Turėjau tiek daug pasiteisinimų, kad tai būtų buvę visai nesunku padaryti. Galėjau pasakyti, kad niekas nesugrįžo į tenisą po tokios traumos, ar kad jau užsidirbau pakankamai pinigų visam likusiam savo gyvenimui. Arba tiesiog galėjau pasakyti, kad noriu tai padaryti."


23 metų M.Šarapova per savo sportininkės karjerą pasiekė iš tiesų labai daug. Rusė jau laimėjo Vimbldoną ir kitus du Didžiojo kirčius turnyrus bei buvo pirma pasaulio rakete. Ne ką menkesni įspūdingos išvaizdos tenisininkė pasiekimai ir už korto ribų. Ji yra daugiausiai uždirbanti sportininkė visame pasaulyje ir vien ko vertas šiemet pratęstas 80 mln. dolerių kontraktas su Nike.

Vis tik M.Šarapovos gyvenimas ne visada buvo toks lengvas. Stulbinanti jos karjera prasidėjo 1994 metais palikus korortinį Rusijos miestą Sočį ir išvykus į Floridoje įsikūrusią garsiąją Nicko Bolletieri teniso akdemiją. Tada ji buvo tik septynių metų mergaitė ir nematė savo mamos net dvejus metus.

"Visą mano karjerą mes su tėvais sukūrėme nuo nulio." - pasakoja M.Šarapova į Ameriką išvykusi drauge su tėvu Jurijumi. - "Aš neturėjau garsaus vaikino, kuris būtų mane prastūmęs ar žurnalo, kuris būtų išreklamavęs, todėl galėjau nuspręsti viską baigti su tenisu, nes niekam nieko nebuvau įsipareigojusi. Vis tik aš labai myliu šį sportą, kad atsikėlusi vieną gražią dieną pasakyčiau jog daugiau nenoriu to daryti. Aš liūdėjau be teniso ir vienu metu netgi turėjau peržvelgti senas savo pergalių nuotraukas, kad tiesiog prisiminčiau ką tuo metu jaučiau."


Pirmą kartą pasaulis apie M.Šarapovą garsiai išgirdo 2004 metais, kuomet 17-metė jauna simpatiška mergaitė sensacingai laimėjo Vimbldono turnyrą. Dabar prabėgus beveik šešiems metams po šio įvykio galbūt daug kas pamanytų, kad pinigai ir šlovė galėjo susukti galvą ir tenisas jai nebėra jau toks svarbus, bet klausantis supranti, kad ji kur kas arčiau tos pergalių išalkusios mergaitės nei atrodo.

"Aš visada žinau, kad turiu namus, kuriuose mane priims kokia aš bebūčiau ir visai nesvarbu kiek pergalių ar pralaimėjimų aš patirsiu," - prisipažino M.Šarapova. - "Kai kovą susižeidžiau alkūnę gavau poilsiui visą mėnesį ir aš vykau į Floridą, kur visą savaitę praleidau su savo tėvais. Mes turėjome labai ilgus pokalbius. Aš nepamirštu savo šaknų ir žinau iš kur esu."


"Mano gyvenime buvo laikotarpis kai nemačiau savo mamos dvejus metus. Tada nebuvo mobiliųjų telefonų, ir net elektroninio pašto! Viskas ką turėjau buvo rašiklis ir popieriaus lapas ant kurio parašytas laiškas namus pasiekdavo tik po mėnesio,"- tęsė M.Šarapova su mama Jelena, kuri tuo metu gimtinėje laukė JAV vizos telefonu bendraudavusi tik kartą per šešis mėnesius. - "Buvau jauna ir laiminga. Gyvenau saulėtoje Floridoje, mokiausi naujos kalbos ir žaidžiau tenisą, bet mamai buvo labai sunku iš karto praradus savo vyrą ir dukrą. Jai buvo 27-eri kai mes su tėčiu išvykome į Ameriką ir dabar kai aš esu beveik jos amžiaus galiu įsivaizduoti kaip ji jautėsi."

Bet ir pačiai M.Šarapovai tuo metu nebuvo lengva. Jos tėvui dažnai tekdavo imtis mažai apmokamų darbų, kaip pavyzdys plauti indus ir todėl kito varianto kaip tik gyventi akademijoje Marija neturėjo.

"Jaučiausi taip tarsi šokinėčiau per balas ir nebūčiau tikra kad kada nors pasieksiu sausumą ," - įspūdžiais pasidalino M.Šarapova. - Aš buvau žymiai jaunesnė už tas mergaites kurios gyveno kartu su manimi akademijoje. Mane nuolat erzino ir man taip ir nepavyko tapti jų kompanijos dalimi. Buvo tikrai nelengva, bet tai tapo gera patirtimi. Bus sunku, bet tai praėjus savaitgalį pasimatysite su savo tėčiu ir taps lengviau. Manau tai mane padarė daug stipresne ir apskritai jeigu viskas būtų taip lengva negalėtumėte parodyti savo charakterio. "


M.Šarapova rado savyje jėgų kaip įveikti ir dar vieną krizę. Po atliktos dešiniojo peties operacijos jai teko mokytis iš naujo servuoti.

"Kuomet dėl traumos negalėjau žaisti beveik metus aš tiesiog bandžiau atgauti savo rankos ritmą,- sakė M.Šarapova. - "Aš negalėjau smūgiuoti kamuoliuko daugiau nei 30 minučių per dieną, nes po 15 minučių jaučiau, kad mano ranka nusilpo, bet nežiūrint blogų minčių, kurios skverbėsi į mano galvą bandžiau likti optimistiška."

Taip kalbėdama ji sudaro trapios žaidėjos įspūdį ir visai neprimena tos, kuri prieš šešerius metus nustebino visus ir save pačią laimėdama Vimbldoną.

"Man tai buvo šokas," - prisipažįsta M.Šarapova. - "Niekada nemaniau, kas esu pasirengus fiziškai ir psichologiškai žaisti dvi savaites ir laimėti septynis susitikimus iš eiles prieš tuo metu stipriausias žaidėjas. Prisiminus pergalę finale prieš Sereną Williams aš ir pati stebiuosi kokia bebaimė tada buvau."


Visišką priešingybę tos bebaimės M.Šarapovos mes išvydome praėjusių metų "US Open" varžybose, kuruose jau ji pati pralaimėjo 17-metei amerikietei Melanie Oudin ir padarė net 21 dvigubą klaidą.

"Kas dvi savaites aš keičiau judėjimą padavimo metu. Bandžiau rasti optimalų variantą, kuris leistų žaisti septynias dienas iš eilės ir neturėti jokių rūpesčių dėl peties,"- sakė M.Šarapova. - "Tai buvo labai sunkus laikas ir netgi dabar jeigu pasidaro šalta kaskart tenka šildyti savo petį."

M.Šarapova peties traumą patyrė dėl prailginto užsimojimo atgal padavimo metu. Marija taip servavo visą savo karjerą ir galima sakyti, kad tai buvo pagrindinis jos ginklas leidęs skinti vieną pergalę po kitos karjeros pradžioje.
Padavimo techniką teko šiek tiek pakeisti ir nors po truputį, bet rusė po mažu atgauna buvusias kondicijas bei tikėjimą savo jėgomis. Pavyzdžiui prieš savaitę ji pateko į turnyro Birmengeme finalą, kuriame pralaimėjo tik kinietei Na Li ir tokia sėkminga žolės sezono pradžia leidžia tikėtis, kad ji gali sėkmingai pasirodyti ir Vimbldone.

"Aš myliu Vimbldoną,"- prisipažino M.Šarapova. - "Man tai pats svarbiausias Didžiojo kirčio serijos turnyras. Ar aš galiu vėl jį laimėti? Žinoma, kad taip, nes jeigu taip nemanyčiau manęs čia nebūtų."


Ši M.Šarapovos svajonė šiuo metu atrodo gal kiek ir nereali, bet ta jos kovotojos dvasia ir charakteris verčia galvoti, kad viskas yra įmanoma.

O štai kaip šansus vertina bukmekeriai: (Orakulas,TopSport,Unibet,Pinnacle)

S.Williams 3.20 - 3.00 - 3.20 - 3.13
V.Williams 4.00 - 3.35 - 5.00 - 4.92
J.Henin 8.00 - 5.75 - 8.50 - 9.20
K.Clisters 8.00 - 8.00 - 8.50 - 10.49
M.Šarapova 12.00 - 8.00 - 11.00 - 12.11
S.Stosur 12.00 - 8.00 - 12.00 - 14.21
V.Azareanka - 20.00 - 25.00 - 24.77
J.Jankovic - 16.00 - 28.00 - 43.17
C.Wozniacki - 16.00 - 28.00 - 32.63
A.Ivanovic - 35.00 - 40.00 - 37.91

...................

Komentarų nėra: