2010 m. vasario 1 d., pirmadienis

R.Federeris: ''Tiesiog mėgaujuosi žaidimu ir laiku kuris man dar liko''

Roger Federeris laimėjo 16-tą Didžiojo kirčio serijos turnyrą. Pats tituluočiausias visų laikų pasaulio tenisininkas sako, kad jam jau nėra gyvybiškai svarbios pergalės tokio rango varžybose ir tiki, kad vieną dieną būtinai ateis ir Andy Murray laikas.

...................................................................

- Rodžeri, manote šiandien jūsų strategija buvo geresnė nei įprastai, kuri padėjo nugalėti?
Akivaizdu, kad jis labai kantriai žaidžia prie galinės linijos, kas manau jam ir padėjo prasimušti tarp pačių geriausių pasaulio tenisininkų. Jis mažai klysta, žaidžia pavojingai, gerai keičia žaidimo tempą, gali atlikti įvairius smūgius ir dėl to prieš jį žaisti yra labai sunku. Pirmas setas buvo labai įdomus psichologiniu ir fiziniu atžvilgiu - jis žaidė labai intensyviai ir galėjo viskas pakrypti kitu scenarijumi. Mes abu žaidėme gerai ir man pirmam atlikti breaką ir gerai sužaisti pirmą setą buvo gyvybiškai svarbu kaip beje ir jam.
Kažkas turėjo nugalėti ir mano laimei tai buvau aš. Jis gerai atakavo ir jau nuo pradžių supratau, kad laukia sunkus susitikimas Džiaugiuosi, kad sugebėjau žaisti agresyviai ir tuo pačiu likti ramus, nes būtent taip reikia žaisti prieš Murray.

- Mes matėme jus užsimant psichoginiu kariavimu, kai sakėt jog varžovą slegs didesnis spaudimas kadangi joks britas nieko nėra laimėjęs 150 tūkstančių metų. Buvo ši pergalė jums saldesnė prieš Andį todėl, kad jis pirmavo jūsų tarpusavio susitikimuose?
Manau, kad jūs perdedat dėl to ir nterviu iš korto negalima priimti labai rimtai. Jeigu manote, kad tai buvo metodas psichologinės kovos tai taip nebuvo, bet jeigu man uždavėte tokį klausimą tada aš jums tiesiai atsakysiu. Tai buvo po dvikovos su Tsonga.Visada sunku laimėti pirmą Didžiojo kirčio turnyrą ir kitame finale bus lengviau. Jis žaidžia taip gerai, kad aš esu užtikrintas jog vieną dieną jis nugalės ir šiandien tokiomis sąlygomis jis žaidė tikrai gerai. Juk ir aš žaidžiau labai gerai ir kažkas turėjo nugalėti ir džiaugiuosi, kad tai buvau aš.

- Kokios emocijos laimėjus 16-tą Didžiojo kirčio turnyrą lyginant su laimėtu 14-tu ir 15-tu titulu?
Čia reikia vertinti kaip baigėsi susitikimas. Galima pirmauti 5:0 ir 40:0 ant savo padavimo, o čia aš netgi nežinojau koks buvo rezultatas, 13:11 atrodo baigėsi. Emocijos buvo tokios pačios kaip po Vimbldono turnyro finalo, nes dvikova baigėsi taip staiga. Prieš tai aš patrumpinau smūgį (dropshot) ir jau galvojau, kad laimėjau. Tada galbūt būčiau pergale džiaugiasis žymiai emocianaliau, bet tą tašką aš vis tik pralaimėjau ir pagalvojau ''Dieve, jis atėmė trofėjų tiesiai iš mano rankų, aš galiu pralaimėti.'', tačiau dar po dviejų trijų taškų aš vis tik nugalėjau ir emocijos keitėsi kaip amerikietiškuose kalneliuose, bet čia aš supratau ''O Dieve, viskas baigta''. Buvo puiku.

- Kaip jums pavyksta metai iš metų laimėti Didžiojo kirčio turnyrus? Atrodo, kad jūs tai darote taip lengvai nors aišku, kad taip nėra.
Nėra jokių paslapčių. Žinote aš be abejonės esu labai talentingas žaidėjas. (Juokiasi). Aš visada žinojau, kad turiu kažką ypatingo, bet nežinau kas tai tiksliai. Aišku man reikėjo sunkiai dirbti, kad reikiamu momentu galėčiau priimti teisingus sprendimus. Pavyzdžiui mačpointo metu nusprendžiau patrumpinti ir jūs sakytumėte, kad tai buvo beprotiškas poelgis.
Visada žinojau, kad mano rankose kažkas yra ir klausimas buvo ar yra kas nors mano galvoje bei kojose ir dėl to aš turėjau sunkiai dirbti, kad tai pasiekčiau. Nauja tenisininkų karta verčia mane pasitempti ir visada jaučiau, kad tenisas stipriai keičiasi kas penkerius metus. Kada aš atėjau į turą dvikovos vyko visai kitaip. Buvo daugiau stataus žaidimo, vaikinai stengėsi stipriai padavinėti, bet jie visada turėjo silpnybių, kuriomis buvo galima pasinaudoti. Šiandien tai neegzistuoja ir tai dėka tokių vaikinų kaip Murray. Jie padarė mane geresniu žaidėju ir šiandien aš sužaidžiau vieną geriausių susitikimų per ilgą laiką, o gal apskritai per visą savo karjerą.

- Būtumėt likęs įsitikinęs, net jei būtumėt pralaimėjęs trečią setą? Kokios mintys buvo tuo metu?
Manau būtų buvę labai įdomu pamatyti kaip jis būtų susidorojęs su šia situacija laimėjęs tokį sunkų setą. Trečias setas buvo labai energingas ir viskas būtų priklausę kokios fizinės formos mes būtume buvę po jo, tačiau varžovo nelaimei to neįvyko. Ir vis tik jis žaidė labai intensyviai nuo pradžios iki pabaigos. Taškai buvo ilgi, reikalaujantys daug fizinių jėgų , o beto ir aš jaučiausi gerai ir toliau būčiau pirmavęs, todėl tai nebūtų buvus problema.

- Andis pasakė, kad gali verkti kaip jūs, bet negali žaisti taip kaip jūs. Jums buvo malonu tai girdėti ir ką jam pasakėte? Kas verčia jus galvoti, kad jis laimės Didžiojo kirčio turnyrą?
Jis gerai juda korte, stiprus taktiškai, puikiai žaidžia prie galinės linijos, geras bekhendas. Jis turi viską, kad galėtų nugalėti pačius geriausius ir laimėtų didelius turnyrus. Kartais nevyksta tai ko tu nori, o kartais tai įvyksta netikėtai ir tu net nežinai kaip tai atsitiko. Jam tai sunku padaryti dėl stiprios kartos žaidėjų - čia daug stiprių vaikinų. Žinote aš ilgą laiką dominavau ant žolės ir hardo, o Rafa buvo už visus geriausias ant grunto, bet dabar Rafa tapo stiprus ir ant kitų paviršių, lygiai taip pat kaip ir kiti vaikinai. Nėra lengva nugalėti Didžiojo kirčio turnyre, ką aš įrodžiau vėl šį vakarą, bet manau, kad jis yra nepaprastai stiprus psichlogiškai ir turi žaidimą kuriuo gali tai padaryti. Klausimas tik kada.

- Jūs laimėjote ''Australian Open'' pirmą kartą po kelių metų pertraukos. Galima pradėti kalbėti apie sezono Grand Slamą (laimėti visus keturis) ypač, kai Nadalis turi problemų, o jūs žaidžiate labai gerai?
Tai nėra tai apie ką aš galvoju ir noriu pasiekti. Aš dar žaisiu ir mažesniuose turnyruose tokiuose kaip Masters 1000, kuriuose mes privalome dalyvauti ir darau viską, kad nugalėčiau, todėl galvoju ne tik apie Didžiojo kirčio turnyrus. Žinoma jie yra svarbūs, bet aš gerbiu kiekvieną turnyrą į kurį mane pakviečia ir stengiuosi nenuvilti ir pateisinti lūkesčius tų žmonių kurie pirko bilietus.
Aš nestatysiu viso tvarkarasčio vien tam kad pabandyčiau laimėti sezono Grand Slamą. Aišku jeigu kažkas pavyks tai bus puiku, bet tai tikrai nėra mano pagrindinis tikslas. Jeigu įvyks tai įvyks ir nekeliu klausimo kiek Didžiojo kirčio turnyrų norėčiau laimėti, todėl, kad pasiekiau jau tiek daug ir anksčiau maniau, kad šie tikslai man yra nepasiekiami. Noriu mėgautis gyvenimu ture ką dabar ir darau ir kai tapau tėvu žaidimas teikia dar didesnį malonumą.

- Vertinant pagal jūsų žaidimą tai nepanašu, kad jūs negalėtumėte dar žaisti 4-5 metus. Jūs turite ir naują fizinio pasirengimo trenerį...
Taip, bet niekada nėra garantijos, nes tenisas yra neprognozuojamas. Pastaruosius 10 metų savaitė iš savaitės, kiekvienoje treniruotėje aš tikiuosi, kad liksiu sveikas. Man pavyksta atsipalaiduoti kas liečia žaidimą ir aš ir toliau stengsiuosi iš visų jėgų. Manau aš labai profesionaliai žiūriu į savo karjerą, bet reikia ir pailsėti nuo korto, matytis su šeima, draugais nes gyvenime yra ir ir svarbesnių dalykų nei tenisas. Aš visada turėjau aiškią savo gyvenimo viziją ir manau, kad tai man padejo įveikti sunkias akimirkas. Pažiūresime kuo viskas baigsis, bet tikiuosi, kad karjeros pabaiga ateis dar ne greitai.

- Jūs kelis kartus paminėjote, kad tai jūsų pirma didelė pergalė poto kai tapote tėvu. Jūs abejojote kad galite daugiau nelaimėti?
Tikrai ne. Tai ne taip sunku kaip atrodo. (Juokiasi). Man ypatinga pergalė buvo Cincinatyje kuomet mergaitėm buvo tik 2-3 savaitės. Taip tai mano pirma pergalė Didžiojo kirčio turnyre, tačiau ji vis tik ne tokia ypatinga kaip ta Cincinatyje. Dabar įspūžiai šiek tiek atslūgo, o tada viskas buvo visiškai nauja. Viskas buvo mano galvoje ir laimėti visą turnyrą įveikiant Andį ir Novaką pusfinalyje ir finale buvo kažkas ypatingo. Tėvystė daro visus dalykus dar įdomesniais, bet vis dėlto ši pergalė svarbi ne todėl kad pirmoji tėvo rolėje, o todėl kad ji po pralaimėto US Open finalo.

-Kaip švesite šį vakarą? Bus kas nors neįprasta?
Atšvesiu su šeima ir draugais. Pažiūrėsim ar pabus mergaitės..tikiuosi, kad ne (Juokiasi). Tada rytoj aš jas pakelsiu arba tiesiog apkabinsiu todėl, kad aš esu toks laimingas. Nieko neįprasto nebus ir tiesiog gerai praleisime laiką prie valgio ir gėrimų. Aš taip visada darau nepriklausomai pralaimėjau aš ar laimėjau. Tiesiog malonu, kad turnyras baigėsi.

..............................

1 komentaras:

paulas rašė...

puikus interviu :)